Trudno sobie dziś wyobrazić, aby rozwijająca się firma funkcjonowała bez komputerów, oprogramowania, sieci informatycznej, z dala od nowoczesnych technologii. A co za tym idzie, ktoś musi nad nią czuwać. Kontrolować prawidłową pracę systemów, rozwiązywać ewentualne problemy i awarie. Logiczne wydaje się zatrudnienie odpowiedniej i wykwalifikowanej kadry, która przejmie te obowiązki. To jednak nie jedyna opcja. Innym rozwiązaniem, może być outsourcing IT, o którym dziś opowiemy.

Z dzisiejszego wpisu, dowiecie się czym jest, jakie daje możliwości i dlaczego warto z niego skorzystać w firmie.

 

Outsourcing IT – co to jest i jak działa?

 

Outsourcing IT to nic innego, jak zlecenie usług informatycznych zewnętrznej firmie. Outsourcing to rozwiązanie, które sprawdza się nie tylko w przypadku obsługi informatycznej, ale też prawnej, księgowej, finansowej itd. Na rynku już od dłuższego czasu, można zaobserwować wzrost usług świadczonych na tej zasadzie. Nie jest to jednak chwilowa moda, która przeminie równie szybko, co się pojawiła. Dlaczego?

Powód jest prosty – outsourcing przynosi konkretne korzyści, których nie sposób zignorować. Trudno też z nimi polemizować. Choć oczywiście nie oznacza to, że ten rodzaj współpracy jest pozbawiony wad. Natomiast jeśli pozwolicie, dziś nie będziemy się na nich skupiać. Nie tylko dlatego, że byłby to dla nas „strzał w kolano”, czy też „podcinanie gałęzi, na której siedzimy”. Ewentualne minusy korzystania z outsourcingu, są po prostu związane bardziej z błędami ludzkimi, błędami w zarządzaniu, nieuczciwymi praktykami, problemami z komunikacją, a nie mankamentami samego rozwiązania.

Można śmiało powiedzieć, że korzystanie z outsourcingu w firmie przynosi zdecydowanie więcej korzyści niż problemów, co z resztą zaraz postaramy się udowodnić. Jakie konkretnie ma zalety? Dlaczego warto korzystać z outsourcingu IT?

 

Outsourcing IT – jakie korzyści przynosi?

 

W dobie powszechnej komputeryzacji i cyfryzacji, która postępuję w bardzo szybkim tempie, przedsiębiorcy są zmuszeni nadążać za technologią, aby nie zostać w tyle. To element, który niejednokrotnie decyduje o konkurencyjności i tempie rozwoju firmy. Nowe technologie i rozwiązania IT to nowe, większe możliwości, szanse i praktyczne wsparcie dla przedsiębiorców. Niezależnie od branży i sektora, w jakim działa firma. Outsourcing IT pomaga wykorzystać ten potencjał. Jak? Dlaczego warto z niego korzystać? Mamy dla Was kilka mocnych argumentów.

 

Korzyści outsourcingu:


  • minimalizacja kosztów firmowych – czy mówiąc inaczej możliwość lepszej optymalizacji kosztów firmowych. Zwłaszcza tych związanych z zatrudnieniem własnej kadry specjalistów IT, ale nie tylko. korzystając z outsourcingu, nie musimy bowiem utrzymywać własnych pracowników, tworzyć im dodatkowego miejsca pracy, opłacać ich wynagrodzenia, składek, podatków. Nie trzeba ponosić kosztów związanych z podnoszeniem ich kwalifikacji, szkoleń itd.
  • stały dostęp do zespołu specjalistów – zamiast posiadać jednego technika IT w firmie, zyskujecie dostęp do całego zespołu. Często są to osoby z różnymi specjalizacjami, co daje dodatkowe możliwości. Pozwala na kompleksowe wsparcie – często na różnych płaszczyznach i w rożnych obszarach. W końcu co kilka głów, to nie jedna 😉
  • brak problemów z rekrutacją – niestety (a dla pracowników – na szczęście), obecnie na rynku pracy warunki stawia pracownik, a nie pracodawca. Firmy mają coraz więcej problemów ze znalezieniem odpowiedniej kadry i utrzymaniem jej w swoich szeregach. Dużo mówi się o erze pracownika i zjawisku, w którym specjaliści w swojej dziedzinie są dosłownie rozchwytywani przez firmy. Skuteczna rekrutacja staje coraz bardziej wymagająca i coraz trudniej o dobrego pracownika. To sprawia, że ich wymagania rosną – zarówno jeśli chodzi o możliwości rozwoju, jak i kwestie finansowe.
  • outsourcing to elastyczne rozwiązanie –  zależy od indywidualnych ustaleń i potrzeb. Zakres współpracy można elastycznie dostosować do realnych oczekiwań biznesowych, co sprawia, że klient płaci tylko za takie wsparcie, jakiego potrzebuje. Warunki oczywiście można też negocjować w trakcie trwania współpracy, co jest szczególnie ważne, gdy firma się dynamicznie rozwija, a wraz z nią pojawiają się nowe potrzeby, wyzwania, cele i technologie.
  • dostęp do nowoczesnych rozwiązań i oprogramowania – outsourcing wyrównuje szanse w nadążaniu za technologią. Nie trzeba poświęcać własnego czasu i zaangażowania, aby być na bieżąco z nowinkami technologicznymi i korzystać z najlepszych rozwiązań IT, oprogramowania i aplikacji biznesowych.
  • bieżące doradztwo i wsparcie IT – nie tylko dla kadry zarządzającej, ale też dla wszystkich pracowników w firmie, którzy zyskują dostęp do wsparcia takiego, jakiego potrzebują w danym momencie. To też realna pomoc choćby w wyborze firmowego sprzętu (drukarka, komputer, itd.).
  • zwiększenie bezpieczeństwa IT w firmie – z rozwojem technologiczny idzie też w parze wzrost zagrożeń i cyberprzestępstw. Bezpieczeństwo IT w firmie chyba nigdy wcześniej nie było aż tak ważne. Dzięki fachowej opiece informatyków, dzięki monitoringowi IT, łatwiej jest zminimalizować ryzyko awarii i zagrożeń. Do tego dochodzi jeszcze ochrona danych, która po wejściu w życie RODO, mocno zyskała na znaczeniu.
  • lepsza organizacja w firmie – zarówno jeśli chodzi o podział obowiązków, zakres odpowiedzialność i kompetencji, ale też gdy weźmiemy pod uwagę finanse i planowanie budżetu firmowego. Decydując się na usługi informatyczne firmy IT mamy jasno określone warunki. Planowanie wydatków staję się łatwiejsze i bardziej przewidywalne.
  • większa odpowiedzialność działania IT – przy zatrudnianiu samodzielnego informatyka w firmie przy jakiejkolwiek wpadce, trudniej wyegzekwować odpowiedzialność za popełnione przez niego błędy. Trudniej je też zidentyfikować je w odpowiednim czasie i naprawić. W razie błędu oczywiście możemy zwolnić pracownika, co w praktyce będzie wiązało się z dodatkowymi problemami organizacyjnymi i kadrowymi. Cały cykl rekrutacyjny rozpoczyna się na nowo, co powoduje zamieszanie organizacyjne, wymaga dodatkowych kosztów, zaangażowania czasami kilku pracowników. A przede wszystkim zabiera czas, który jest przecież najcenniejszą walutą.
  • szybki czas reakcji w przypadku awarii – wyobraźmy sobie prostą sytuację – poniedziałek rano, Wasz informatyk zachorował, a strona internetowa przestała działać z niewiadomych powodów. Zachowanie ciągłości najważniejszych działań i procesów biznesowych to jeden z ważniejszych argumentów. W końcu każdy przestój to duże ryzyko strat finansowych. Korzystając ze wsparcia firmy zewnętrznej minimalizujecie to ryzyko.
  • łatwiej skupić się na istocie prowadzenia biznesu – outsourcing IT to duże odciążenie dla przedsiębiorców. Łatwiej jest skupić się na rozwoju firmy i innych procesach, a kwestie związane z IT zostawić specjalistom, którzy dysponują doświadczeniem i odpowiednią wiedzą.

 

Mamy nadzieję, że powyższe argumenty będą dla Was wystarczającą zachętą do skorzystania z dobrodziejstw outsourcingu IT i usług informatycznych takich firm jak WBT-IT. Macie dodatkowe wątpliwości, których nie udało się nam rozwiać w dzisiejszym wpisie? Zastanawiacie jak może w praktyce wyglądać taka współpraca?

Umówmy się na niezobowiązujące spotkanie, które możemy połączyć ze wstępnymi, darmowymi konsultacjami IT. To idealna okazja, aby porozmawiać o możliwościach i korzyściach outsourcingu IT, oraz wypracować najlepszy, indywidualny model współpracy.

 

Poradniki Outsourcing IT – dlaczego to się opłaca