Help Desk czy Service Desk – co wybrać?

Help Desk czy Service Desk – co wybrać?

W świecie IT wsparcie techniczne odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu ciągłości działania i satysfakcji użytkowników. Dwa często używane terminy w tym kontekście to „help desk” i „service desk”. Choć mogą brzmieć podobnie, różnią się zakresem,...
Jak zabezpieczyć firmową pocztę?

Jak zabezpieczyć firmową pocztę?

Firmowa poczta elektroniczna to często jeden z słabszych punktów w systemie bezpieczeństwa firmowego IT. Jeden z obszarów najbardziej narażonych na ataki cyberprzestępców. Trudno wyobrazić sobie, żeby w dzisiejszych czasach jakakolwiek firma zrezygnowała z komunikacji...
Klauzula informacyjna dla pracownika

Klauzula informacyjna dla pracownika

Każda firma musi wdrożyć odpowiedni system ochrony danych osobowych i wypełniać obowiązki związane z przestrzeganiem przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z...
Zasilanie firmowej serwerowni

Zasilanie firmowej serwerowni

Zasilanie serwerowni oraz centrów danych to często jeden z kluczowych obszarów do zaopiekowania w planowaniu infrastruktury IT w firmie. Sprzęt i urządzenia serwerowe są wrażliwe na nawet najmniejsze zaniki napięcia, które często prowadzą do restartu urządzeń, a tym...
Outsourcing IT – kluczowe trendy

Outsourcing IT – kluczowe trendy

Outsourcing IT to jedno ze strategicznych rozwiązań, które pozwala zwiększyć efektywność biznesową. Zwłaszcza w obliczu rosnących kosztów prowadzenia firmy, rozwoju narzędzi AI, problemów ze znalezieniem dobrych specjalistów na rynku pracy itp. Elastyczność i zdolność...
Obsługa informatyczna firm – jak wybrać?

Obsługa informatyczna firm – jak wybrać?

W obecnych czasach naprawdę trudno wyobrazić sobie rozwój biznesu bez odpowiedniego wsparcia IT. Postęp technologiczny, zmieniające się oczekiwania klientów, nowe narzędzia, nowe możliwości i zagrożenia. Zmieniający się rynek, konieczność dotrzymywania kroku...
Dyrektywa NIS 2 – najważniejsze informacje

Dyrektywa NIS 2 – najważniejsze informacje

Dyrektywa NIS 2 weszła w życie ponad rok temu, ale nadal dla wielu przedsiębiorców jest nowym pojęciem. A nie powinna. Wprowadza bowiem nowe, bardziej rygorystyczne wymogi dotyczące cyberbezpieczeństwa dla szerokiej grupy organizacji. Zarówno w sektorze publicznym,...
Zdalna obsługa informatyczna dla firm

Zdalna obsługa informatyczna dla firm

Zdalna obsługa informatyczna dla firm stała się już pewnego rodzaju standardem. Nikogo to już nie dziwi, ani nie zaskakuje. Zwłaszcza biorąc pod uwagę usługi informatyczne firm takich jak WBT-IT i szeroko rozumiany rynek outsourcingu IT. Oczywiście nadal zdarza się...
Infrastruktura informatyczna w firmie

Infrastruktura informatyczna w firmie

Technologie informatyczne stały się integralnym elementem każdego przedsiębiorstwa, a ich obecność to już od lat standard, do którego wszyscy się przyzwyczailiśmy. Nie jest też żadną tajemnicą, że właściwie wdrożona infrastruktura IT przynosi liczne korzyści,...
VPN – co to jest i jak go wybrać?

VPN – co to jest i jak go wybrać?

Dzisiejszy wpis dla wielu nie będzie niczym odkrywczym. W końcu VPN to nie żadna technologiczna nowinka, a rozwiązanie powszechnie stosowane przez sporą liczbę użytkowników. Prywatnych i firmowych. Nie zmienia to jednak faktu, że nie wszyscy muszą wiedzieć czym jest...