W dzisiejszym wpisie opowiemy Wam o narzędziu, które raz na zawsze zmieni pracę i organizację Waszej firmy. Usprawni zarządzanie kadrami, księgowością, zautomatyzuje najbardziej czasochłonne procesy, podniesie efektywność pracy i jakość obsługi klienta. Mimo że program Mobevo, o którym mowa, dedykowany jest głównie biurom rachunkowym to równie dobrze sprawdza się w firmowych działach księgowości i kadr. Dlaczego? Jakie daje możliwości i korzyści? Ile kosztuje?
O romansie IT z księgowością
To, że piszemy o oprogramowaniu i rozwiązaniach w księgowości nie jest przypadkowe. Jesteśmy jedynymi oficjalnymi partnerami Mobevo w województwie mazowieckim. I to też nie jest przypadek 🙂 Trzeba przyznać, że z naszej obsługi informatycznej wyjątkowo chętnie korzystają biura rachunkowe. Jednym z głównych powodów, jest fakt że posiadamy specjalistów, którzy mają doświadczenie i swobodę w obsłudze popularnych programów księgowych. Jeśli znacie i korzystacie na przykład z Symfonii (Sage) albo Optimy (Comarch) to doskonale wiecie, jak bardzo awaryjne jest to oprogramowanie. Niemal codziennie zapewnia jakieś przygody. Trzeba wspomnieć też, że dodzwonienie się do pomocy technicznej graniczy z cudem. A terminy gonią… W księgowości większość terminów jest sztywnych, nie wchodzą w grę opóźnienia. Klienci lubią dostarczyć dokumenty na ostatnią chwilę, więc gdy dołożymy do tego problem z prawidłowo funkcjonującym oprogramowaniem, mamy gotowy przepis na koszmar księgowego 😉
Zrozumienie charakteru pracy księgowości i kadr, specyfiki funkcjonowania biur rachunkowych to absolutna podstawa do tego aby stworzyć odpowiednie rozwiązanie na najczęściej pojawiające się problemy. Zarówno jeśli chodzi o usługi informatyczne, wsparcie techniczne, jak i samo narzędzie. Mobevo to program napisany przy współpracy z księgowymi i dla księgowych, dzięki czemu wychodzi na przeciw najważniejszym potrzebom i wyzwaniom w branży. Branży, która wbrew utartym stereotypom potrzebuje nowoczesnych rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji, automatyzacji. Oczywiście wymaga to zmiany podejścia do organizacji, zarządzania ale otwiera przed firmą nowe perspektywy i możliwości. Jakie?
Polski OCR
Mobevo to w zasadzie nie narzędzie, a kompleksowy, zintegrowany pakiet narzędzi, który można wykorzystać w szerokim zakresie. Dlatego teraz podsumujemy najważniejsze funkcje i możliwości jakie daje. Jedną z nich jest technologia OCR. To skrót od Optical Character Recognition, czyli optyczne rozpoznawanie znaków. Jak podpowiada polska nazwa, OCR służy do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym. Zadaniem OCR jest rozpoznanie tekstu w zeskanowanym dokumencie (na przykład papierowym formularzu lub fakturze). Rozpoznawanie pisma jest możliwe dzięki zastosowaniu metod z dziedziny rozpoznawania wzorców (zaliczanej do sztucznej inteligencji). OCR wykorzystuje różne metody segmentacji obrazu, aby wyodrębnić poszczególne znaki z obrazu, które następnie są najczęściej osobno klasyfikowane jako poszczególne litery i liczby. Zwykle w tym procesie wykorzystywane są sieci neuronowe. Moduł OCR jest mechanizmem samouczącym się co oznacza, że poprawiając błędnie rozczytaną fakturę uczymy algorytm prawidłowego rozczytu. By wyeliminować pomyłki, program sprawdza sam siebie ale czasem niezbędna jest też ingerencja i kontrola pracownika. W praktyce ogranicza się ona jednak do sprawdzenia wybranej faktury zamiast żmudnego i czasochłonnego samodzielnego wprowadzania ich wszystkich do systemu. Często przez wiele godzin, przez kilku księgowych. Na poniższym filmie możecie sprawdzić dla porównania jak skończył się pojedynek na szybkość Mobevo kontra program księgowy.
Program nie tylko dla biur rachunkowych (możliwości)
Dzięki technologii OCR i automatyzacji procesów z Mobevo, oszczędzisz do 75% czasu potrzebnego na wprowadzenie faktur do systemu księgowego i obsługę biura. To jedna z większych zalet ale oczywiście nie jedyna. Program posiada też dodatkowe moduły i możliwości:
- Moduł Eva – dzięki któremu wyślesz paczkę dokumentów do cyber-księgowej i otrzymasz dokumenty, które zadekretujesz jednym kliknięciem.
- Moduł Audyt – dzięki któremu sprawdzisz poprawność zapisów księgowych w rejestrach. A dzięki szczegółowemu raportowi, szybko zlokalizujesz nawet najmniejszy błąd.
- Moduł Analizy – to moduł, który przyda Ci się do zarządzania działem albo biurem rachunkowym. Pomoże Ci sprawdzić który klient przestał być rentowny, oraz która księgowa może zająć się większa ilością zadań
- Moduł Windykacja – dzięki któremu m.in. ustawisz schemat automatycznej windykacji. Zyskasz nie tylko większą kontrolę nad należnościami ale poprawisz skuteczność ich odzyskiwania.
- Panel on-line – czyli moduł dzięki któremu możesz przydzielić swoim klientom dostęp do darmowego modułu fakturowania oraz wszystkich swoich faktur, z każdego miejsca, 24/7.
Mobevo to program dla biur rachunkowych, jak również działów księgowych i kadr. Jednocześnie zawiera funkcje i usługi, które poprawią funkcjonowanie także pozostałych działów w firmie. Poza wymienionymi modułami, otrzymujecie także pakiet biurowy, w skład którego wchodzi edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i Mobevo Reader (czyli przeglądarka plików PDF programu Mobevo). Mobevo Reader umożliwi m.in. przeniesienie otworzonego dokumentu bezpośrednio do OCR, przesłanie dokumentu jako załączniki wiadomości e-mail, przesłanie dokumentu (np. deklaracji VAT, faktury) na panel on-line klienta do zakładki Dokumenty, podpisanie dokumentu podpisem elektronicznym itd.
Nowoczesna księgowość oznacza też koniec z biurem wypełnionym segregatorami po sufit. Korzystając z Mobevo otrzymujecie nieograniczone miejsce na serwerach, gdzie możecie umieścić zarchiwizowane dokumenty. To bezpieczniejsze i dużo wygodniejsze rozwiązanie. A skoro jesteśmy już przy bezpieczeństwie. Niezależnie od tego czy prowadzisz biuro rachunkowe czy nie, musisz przykładać dużą uwagę do ochrony danych osobowych klientów, jak również ochronę informacji poufnych. Z Mobevo i naszym monitoringiem IT nie będzie to stanowiło już żadnego problemu, a dane firmowe nie dostaną się w niepowołane ręce. Program Mobevo ułatwia też dostęp do kursów walut na wybrany dzień. Informacje są automatycznie pobierane z portalu NBP. Otrzymujecie też wygodne narzędzie służące do przeliczania kwot w PLN po wybranych kursach walut na określoną datę. Program zawiera też Konwerter MT940 (funkcję umożliwiającą konwersję plików z wyciągami bankowymi z formatu csv, txt lub dat na format MT940). Mobevo pomoże Wam nie tylko rozwinąć skrzydła, ale też ocenić efektywność tych zmian. W analizie sytuacji pomoże szczegółowe raportowanie:
- raport efektywności księgowania
- raport rentowności klienta
- raport ilości zeskanowanych faktur
- raport efektywności rozpoznania OCR
- porównanie efektywności pracowników
Korzyści z wdrożenia naszego programu dla biur rachunkowych
Mamy wrażenie, że po przeczytaniu możliwości jakie daje nasz program dla biur rachunkowych, korzyści z jego stosowania nasuwają się same. Podsumowaliśmy jednak na koniec najważniejsze argumenty i zalety tego narzędzia.
Korzyści z wdrożenia Mobevo:
- Lepsza organizacja pracy – zarówno jeśli chodzi podział obowiązków w zespole, jak również konieczność korzystania z wielu programów w firmie. Teraz zamiast wielu, niekompatybilnych ze sobą narzędzi otrzymujesz jedno, kompleksowe.
- Automatyzacja procesów – najbardziej czasochłonne i żmudne zadania które do tej pory robiłeś ręcznie, teraz wykona za Ciebie program, który w dodatku uczy się na własnych błędach!
- Prosta i szybka metoda archiwizacji – koniec z piętrzącymi się segregatorami. Teraz dokumenty i dane przechowasz bezpiecznie na serwerze do którego masz wygodny i mobilny dostęp.
- Kompatybilność – Mobevo bezproblemowo współpracuje z popularnymi programami do fakturowania i rozliczeń (m.in. takimi jak Comarch ERP Optima, Insert GT, Enova, Symfonia). Nie musisz zatem zmieniać oprogramowania, ale możesz poprawić jego efektywność.
- Bezpieczeństwo danych – między innymi dzięki połączeniu szyfrowanym SSL i dostępach, które sam przydzielisz właściwym osobom (certyfikat ISO 9001).
- Jedna cena bez ograniczeń – w cenie na jaką się zdecydujesz otrzymasz możliwość dowolnego dodawania stanowisk, dokumentów itd. Nie ma żadnych ograniczeń ilościowych.
- Lepsza kontrola i organizacja pracy zespołu
- Prosta i intuicyjna obsługa – mimo, że program zawiera dużą ilość zaawansowanych funkcji, korzystanie z niego jest proste, nie wymaga wielogodzinnych szkoleń i wdrażania pracowników.
- Sprawna obsługa i pomoc techniczna – czyli koniec z długim czekaniem na połączenie z helpdeskiem. W razie awarii i problemów nasi specjaliści IT będą do Twojej dyspozycji!
Dodatkowe informacje, jak również instrukcję jak stawiać pierwsze kroki korzystając z programu Mobevo znajdziecie na stronie producenta.Pamiętajcie, że w przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości najlepiej jeśli będziecie kontaktować się bezpośrednio z nami. Nie tylko dlatego, że odpowiadamy za wdrożenia ale też dlatego, że oferujemy ceny niższe niż u producenta 🙂 Sprawdźcie naszą ofertę!
Jeśli macie ochotę zapoznać się z artykułem biura rachunkowego, które korzysta już z automatyzacji i pakietu Mobevo, zerknijcie tutaj. A najlepiej po prostu porozmawiajmy o szczegółach!